סיכום שבועיים ראשונים בישיבה- הרב שמואל שטיינר

IMG-20160908-WA0044

באנרגיות גדולות התחלנו את רצף השבועיים בישיבה,
ביום ב' התקיימו פעילויות מדריך. בית חם ושיעורי חינוך סביב מסע המושבות של הרב קוק. התחברנו מאד לדמותו של הרב כאישיות שלוקחת אחריות לאומית לקידום והעמקה של תהליך הגאולה הרוחני ולכן, יוצא הרב למסע. מסע בין מושבות חלוצים, ונאבק על החדרת הקודש למפעל הציונות.
ומה אנחנו עושים עם זה?

ביום ד' בלילה לאחר ארגון מדוקדק, הוציאו תלמידי השמינית את תלמידי החמישית, להשבעה הסובבת בדיוק את אותו הערך, לקיחת אחריות על הקבוצה שלך. אתה חלק מהקבוצה, כולנו חלק מאותו דבר, ולכן חשוב לנו שכולם כולם יגיעו למטרה. לאחר א"ש לילה קרבי, התאספנו למסדר סיום, בוא העצמנו את הערך. התחברנו לזהות שלנו, שרנו את המנון המדינה כמבטא את האחריות הלאומית שלנו, ו'שברנו דיסטנס' = דיבור פתוח מלב אל לב בין תלמידי החמישית ותלמידי השמינית. כזאת קבלת פנים! אין על השמיניסטים! ועל החמשושים!
ביום ה' בבוקר יצאו כיתות י וי"א למסע. התחלנו בחדרה – אחת מתחנות המסע של הרב קוק, שם בבית כנסת הישן, שמענו שיחה מאלפת מפי הרב אלישיב הכהן שדיבר על כוחו של הרב לראות מהלכים שנים רבות קדימה, ולהוציא ולהאיר את נקודת האור הנמצאת בתוך מהלך הגאולה שבאותה תקופה היה מכוסה מאד…

לאחר מכן המשכנו בדרכו של הרב, לקחת אחריות על מה שקורה סביבנו. נסענו לשומר החדש בקיבוץ מצר, שם עברנו הדרכה קצרה מפי חלוצי השומר, והמשכנו לעמול ולעבוד באדמת הארץ. כל הכבוד לתלמידים ולצוות על התגייסות לטובת החקלאים, ביום חם, בעמל, בעבודת צוות, בלקיחת אחריות!

לאחר שעות העבודה, ועם השכמת המחזורים האחרים, התכנסנו כולנו לרחצה ב'עין מודע' – בעמק בית שאן, והמשכנו ללינת לילה ב'עין יזרעאל'. מסדר לילה, ופעילות כיתתית בשטח, סביב המשך הגיבוש, עין טובה, והארה של הנקודות הגנוזות.
בוקר שישי – תפילת שחרית, ארוחת בוקר, קיפול, ומסלול, ב… נחל יצפור, ולאחריו רחצה בנחל הקיבוצים, עם מלחמת מים המונית! חזרנו ב"אורות", תרתי משמע :-).
הכנות לשבת, והתכנסות לקבלת שבת מוזיקלית לפני השבת
תפילת ליל שבת עצמתית! ריקודים, ושמחה, דבר תורה של ראש הישיבה, ארוחת שבת מדהימה, ואחריה עונג שבת ראשון בבתי הרמי"ם.
בוקר השבת – קידוש מדריכים אחרי תפילת שחרית ומוסף. סעודת שבת, ואחרי מנוחת צהריים התכנסנו לתפילת מנחה ושיחתו המרתקת של הרב יעקב חביב, סביב בנושא פלא החזרה בתשובה…
סעודה שלישית בשירים מעוררים, שיחה של ראש הישיבה וסיכום האירועים שעברנו, סביב העצמת האחריות הלאומית שלנו.
השבוע ברוך ה' החלה חשיפת החוגים, עם חוגים חדשים וגם ותיקים. אילוף כלבים, ג'ודו, גיטרה, ועוד.

ביום ד' לפני הצהריים התכנסנו לשיחתו המרתקת של הרב שמחה אריאל שליט"א, שעסקה בנושא התשובה, אשר מצד אחד היא חידוש גדול, ומצד שני פשוטה לביצוע, עם הדרכות מעשיות לתיקון והתעוררות כבר היום. מתכוננים יחד לשנה החדשה, בעוד 18 יום!

וכאן המקום להודות לצוות הנפלא, לכל אחד באופן אישי, ולכולם באופן כללי, שיחד העברנו סמינריון מתמשך של שבועיים, מלא וגדוש בפעילות חוץ ופנים, מלא בערך, מלא בגיבוש ועיצוב של כולנו כאחד

וטהר ליבנו לעובדך באמת!
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qhL_GZWBnDw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>