על המגמות/ מקצועות הלימוד

המגמות הנלמדות כיום בישיבה הן:
  • פיזיקה-  ל5 יחידות
  • ביולוגיה+מדעי החקלאות- ל 10 יחידות בסה"כ.
  • רובוטיקה
  1. מגמת פיזיקה –

    הפיזיקה נחשבת,  למדע הבסיסי ביותר, ומהווה יסוד ובסיס לכל המדעים המדויקים והטכנולוגיים, ותורמת להבנת סביבת חיינו הפיזית – מהקרובה ביותר ועד לקצהו המשוער של היקום. הקניית היסודות של מדע זה חיוניים לכל התלמידים מעצם היותם נדרשים לתפקד בסביבה עתירת טכנולוגיה, ובמיוחד בשל הצורך והרצון לשילובם המוצלח בחברה עתירת האתגרים הטכנולוגיים של המאה ה-21. במכללות רבות, טכנולוגיות-הנדסיות בפרט, הידע בפיזיקה (לפחות ברמת 3 יח"ל) נדרש ואף חיוני. ידע בפיזיקה ברמת 5 יח"ל הוא תנאי סף במחלקות ובפקולטות רבות; ללומדים את הנושאים הללו בביה"ס התיכון מוצע בונוס מכובד, האחרים נדרשים להשלים את הלימוד במכינות קדם-אקדמיות או בקורסי הכנה.

    ההערכה לה זוכה לומד הפיזיקה בשוקי העבודה (הן האזרחי והן הצבאי והביטחוני) באה לידי ביטוי בדרכים מגוונות. מעסיקים רבים יעדיפו בקבלה לעבודה את בוגרי הפיזיקה לא רק בזכות הידע שצברו, אלא בייחוד בשל מיומנויות החשיבה המדעית ויכולות הלימוד העצמי שרכשו.

    אנו מכוונים את תלמידנו למיצוי יכולותיהם הלימודיות, לפיתוח החשיבה, ומעודדים אותם להתאמץ ולאתגר את עצמם, בשביל ההווה ולמען העתיד.

    אנו רואים את תלמידנו משתלבים אי"ה בעתיד בלימודים מתקדמים, ובהמשך מובילים בעבודה ובמחקר בתחומי מדע וטכנולוגיה שונים.

    להרחבה בנושאים השונים הנלמדים במסגרת מגמה זאת הנכם  מוזמנים להכנס לקשור זה.

     

  2. מגמת ביולוגיה+מדעי החקלאות-

 

מקצוע מדעי החקלאות הוא מקצוע רב תחומי עם היבטים מדעיים, טכנולוגיים, כלכליים סביבתיים וסוציולוגיים. השאיפה הנה להקנות לתלמידים: ידע, מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, התמודדות עם בעיות אמתיות המחייבות עבודה בצוות, קבלת אחריות וקבלת החלטות. יעדים אלו הופכים את הלמידה ללמידה משמעותית ורלוונטית לחיי התלמיד הלומד תחום דעת זה.

בנוסף, נושאי הלימוד המוצעים בתכנית הבגרות בביולוגיה מאפשרים לתלמידים לפתח הבנה על אודות תהליכים ותופעות בעולם החי, כפי שהם באים לידי ביטוי במבנה ובתפקוד של יצורים שונים (מיקרואורגניזמים, פטריות, צמחים, בעלי חיים ובכללם האדם). לשם כך תודגש בתהליך ההוראה ההתייחסות לאחידות במבנה ובתהליכים הבסיסיים מצד אחד ולשוני בצורות ובמגוון "הפתרונות" מצד שני  אנו מאמינים כי לימוד מקצוע זה עשוי גם לפתח יחס חיובי לנוף הארץ, לחי ולצומח שבה ולטבע בכלל, ולאפשר ללומד להכיר ולהבין את מעמדו ואחריותו של האדם בשמירת ערכי הטבע.

המגמה מורכבת מלימודים לקראת בגרות של 5 יחידות בביולוגיה, ו5 יחידות במדעי החקלאות.

לקריאה והרחבה בנושאים השונים וצורת ההערכה בלימודי מדעי החקלאות – הנכם מוזמנים להכנס לקישור אתר משרד החינוך.

להרחבה בנושאי הלמידה במגמת ביולוגיה- הנכם מוזמנים לקרוא בקישור זה.

 

3. מגמת רובוטיקה- השנה מקצוע הרובוטיקה נלמד כמגמת הגבר, בשנת הלימודים הבאה תשע"ט 

אנו נמצאים בתקופה בה הטכנולוגיה משתנה כתהליך דינמי בלתי פוסק. 

מערכות הרובוטיקה תופסות את מקומן לא רק בתעשיות עתירות ידע וטכנולוגיות חדישות, אלא במוצרי היום-יום שאנו משתמשים בהם, כמו: מצלמה, מזגן, מערכת אורוקוליות וכמובן במכונית שלנו, המכונית שהייתה מערכת מכנית על כל המשתמע מכך, הפכה למערכת היי-טק משוכללת הכוללת מיקרו מחשבים, מערכות פיקוד ובקרה משוכללות ביותר, השזורים בתוך מערכת מכנית חדשה.

מציאות זו גרמה למעשה ל"מהפכה טכנולוגית חדשה", ששנתה את המהות התחומית הצרה, ויצרה גישה חדשה לטכנולוגיה, גישה המאחדת מספר תחומים טכנולוגיים מוכרים, ובונה מכלול בינתחומי חדש המאחד את המקצועות: מכונות, אלקטרוניקה, ומחשבים. 

 
מה נדרש מהתלמידים?
} עיצוב, בניה  ותכנות רובוט אוטונומי המבצע מספר משימות . 

} עקרונות מתמטיים ומדעיים מהעולם האמיתי
} פיתוח דרכי החשיבה והצגת הפתרון
} שיתוף פעולה ועבודת צוות

מה התלמידים מקבלים?
} ידע + מדע + עקרונות פיתוח טכנולוגי + תכנות בסיסי

} אתגר – פיתוח יכולות חשיבה לבניית אסטרטגיית פעולה
} כלים – להתמודדות עם תהליך פיתוח טכנולוגי
} ערכים – ערכים חברתיים כגון עבודת צוות, שיתוף פעולה

להרחבה בנושאי הלמידה במגמת רובוטיקה- הנכם מוזמנים לקרוא בקישור זה

רובוטיקה 8