מסע השישית

69d7e977-c323-4f3f-8a4f-92c2b20eae52

מסע כיתות י' מסכם הרב יחזקאל טשרנפסקי:
לאחר שבת מרוממת ומיוחדת בקדומים, רצופה בדברי תורה ופעולות גיבוש, ולאחר נקיונות פסח, יצאנו אל מסע השישית.
נסענו אל הר תבור ולפני שעלינו, הכנסנו כמה אבנים לתיק כדי שהמסע יהיה רציני

בחמש מאות מטרים האחרונים, פתחנו אלונקות והגברנו קצב
בראש ההר, פרקנו את הסחורה וקפלנו את האלונקות.
ירדנו את ההר ונסענו אל חניון הלילה בצמוד לקיבוץ גזית.
לאחר התארגנות, פריסת אוהלים וארוחת ערב מזינה, התיישבנו ליד המדורה לדבר קצת על האבנים אותם סחבנו.
האבנים הללו מסמלות את העומס המיותר שלנו, את הקשיים אותם אנו סוחבים ומעמיסים על גבינו כאשר ניתן לוותר עליהם.
למחרת בבוקר, יצאנו אל נחל תבור, קניון הבזלת, נהננו ביחד מהנוף הירוק ובצהריים הגענו אל קיבוץ גזית, שם שיחקנו כמה משחקי חברה
המשכנו אותם בחניון הלילה בשנית ולעת ערב אכלנו ארוחת ערב והתיישבנו ליד המדורה לתוספת עומק בחיבור ביחד אל תוך עצמינו.
כל אחד הוא מיוחד וכולנו ביחד מיוחדים ומאוחדים אל המטרה הגדולה.
הלכנו לישון מוקדם כדי שנוכל לקום בשלוש וחצי לפנות בוקר.
בבוקר היום השלישי למסע, זכינו לחוויה מיוחדת. השכמה מוקדמת מאד, קיפול ונסיעה לבית הכנסת העתיק בארבל, שם התפללנו תפילת ותיקין, ולאחריה שירים וריקודים מרגשים, והכל כחלק ממבצע מיוחד של החמ"ד יחד עם רשות העתיקות. במהלך השנה וכמתנת יום הולדת למדינת ישראל בת השבעים, נסלל 'שביל הסנהדרין' הכולל 70 ק"מ של שביל המחבר בין הנקודות השונות שפעלו 70 חכמי הסנהדרין. מדינת ישראל מגשימה את חזון הדורות, וממשיכה את התורה שבעל פה שעיצבו לדורות חכמי הסנהדרין. ואין כמו לציין זאת בבית הכנסת העתיק של הארבל, שם התפללו יהודים עוד לפני היציאה לגלות, ואנו ממשיכי דרכם ומממשי חלומם, הגענו להתפלל באותו המקום ולהמשיך את תפילתם… ריקודים ושירה של 'עלה למעלה עלה… כי כח עז לך' כח של דורות רבים של מסירות נפש על קיום התורה. ומשם סיום בירידה רגלית מהארבל אל חופה של הכינרת.
אפילו העלו סרטון שלנו שרים לערוץ 7 לסרטון לחצו כאן

6ed20d4b-d1db-49d9-8f14-6d898707bc11 7ec94d49-ffc5-41da-8863-528f62cf2f99 69d7e977-c323-4f3f-8a4f-92c2b20eae52 13709db7-84e8-490b-a939-5f4f19eaf64e